tirsdag den 14. december 2010

Sen nat.. og dybt forelsket.. i musik.

Hvad skal man med en kæreste, når man har musikken....

Jeg føler mig lidt forud for P3. Når jeg finder en fantastisk sang i fredags (som alligevel blev "udgivet for to måneder siden), og den så dagen efter  - lørdag bliver offentliggjort til at være ugens uundgåelige. Det er alligevel lidt sjovt.
Egentlig er de lidt bagud på ugens uundgåelige. Kan huske at jeg hørte Will Smiths datters sang et par uger før den blev ugens uundgåelige. Det burde da kunne gå lidt hurtigere alligevel.. hvor mange møder eller råd på dr skal en sang mon igennem før den bliver ugens uundgåelige.
Men okay, det kan også være at jeg bare er enormt meget bagud.. Eller hvad..

Og så fortalte min veninde mig lige at det ikke er ham der har skrevet sangen oprindeligt, Feist har også lavet en udgave af den. Og nu jeg hører den ved jeg at jeg har hørt hendes udgave. Kan nu alligevel bedre lige James Blakes udgave..
Okay, den er så lavet af Jason "Gonzales" Charles Beck, og Feist. Nice nok.
Men teksten er også bare fantastisk.

Klokken er snart 2 natten til tirsdag. Jeg har sådan en nat hvor jeg helst ikke vil i seng. Jeg vil blive oppe og skrive tekster og spille klaver. Jeg har lyst til musik. Jeg er hooked. Jeg var på Café Mellemrummet - skide hyggeligt sted btw og nonprofit - og siden da jeg kom hjem har jeg musik musik musik på mit hoved og i mit hjerte. Jeg har en meget mærkelig følelse i min krop her i nat, den er god, og alligevel nervøs og stresset. Men på en måde er det virkelig rart, hvis bare jeg ikke skulle i seng. Jeg må have mig en night'er hvor jeg bliver oppe og øver og skriver musik. NICE.
Jeg kan mærke på mit hjerte og på min sjæl. Det er sådan helt inde i min krop, den hungre efter musikken, at udtrykke musikken, at stå på en scene, at give den gas, at føle at føle at føle. Det er kærlighed.
Jeg er forelsket i musik. Virkelig. Jeg elsker musik. det er vidunderligt, fantastisk, smukt, sårbart, hjertenskær. Love love love love.



Men aftenens sang er Feists udgave af Limit to your love, og hun gør det alligevel ret fint i denne her liveudgave. + Feist er jo bare fantastisk..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar