tirsdag den 26. oktober 2010

Længe siden

Tænk at en ferie kan gøre så meget ved en, man havde ellers lige styr på det hele, ens hverdag kørte og man havde de daglige rutiner. Men så kommer en ferie da bare og ødelægger det hele. ØV.

Det er også rigtig ved at blive vinter nu.  Det regner og det blæser, øv øv.
Nu må det blive godt vejr igen og rutiner skal indarbejdes igen.

For lige at opretholde mine byture i københavn opdatere jeg lige de nylige steder jeg har været.
Fredagen hvor man fik efterårsferie skulle en af mine veninder og mig ud til Carlsberg, da der var en stor fest arrangeret af dem der laver Distortion i KBH. Dog kom vi lige 30 min for sent og der var en nyopstartet kø. ØV, vi håbede på at komme ind - men ak, vi ventede en time forgæves. Derefter tog vi til Kødbyen, vi tog på Jolene. Der var viiiildt mange mennesker, lidt uoverskueligt.
Andre steder jeg kan fortælle om er Sjus Bar som jeg var på i Torsdags. Det var en vild aften hvor min cykel blev halvt smadret og halvt repareret igen. Dette var dog ikke på Sjus Bar.
Sjus Bar var et meget hyggeligt sted med billige øl og mange shots. Pyyh.
Resten af torsdag aften gik med at være udenfor og støde på mennesker der var sjove at snakke med.
Fredag var jeg på Amager og derefter gik den til Kødbyen igen - hvorfor ved jeg ikke.
Der var vi først på Jolene og så tog vi på Bakken - et nyt sted i Kødbyen. Dog minder det meget om Jolene, så meget at jeg blev helt forvirret over hvor jeg var da jeg endelig skulle ud derfra.
Men i det hele taget er der bare for mange mennesker.  Jeg tror at Bakken er et hyggeligt sted om sommeren hvor folk står i deres gård"have" og hygger.  Men om vinteren hvor alle bare er indenfor, ja, der er der bare for crowded.

Udover det har jeg været hjemme på Mors. Det sjove ved Nykøbing Mors er at man næsten altid møder nogle man kender hvis man går ned ad gågaden, jeg stødte ind i 4 mennesker i løbet af en halv time og blev forsinket til det jeg skulle nå. Der er nu alligevel skønt på Mors, i hvert tilfælde flot.

Nu er det ved at blive sent. Jeg skal i seng, efter at have læst det jeg ikke har fået læst endnu.. Gejsten skal tilbage efter en lang efterårsferie.

Nå aftens sang..

Der er utroligt mange der laver Leonard Cohen covers. Og dette er nok det bedste cover jeg har hørt. If it be your will:



Okay et mere cover skal vi også lige have så Little Boxes oprindeligt af Malvina Reynolds og som er temasanget til serien Weeds. Som en af mine veninder har anbefalet mig at se, og så spillede hun sangen for mig. Den oprindelige sang er også skøn og lyder så skønt og gammelt fordi den er fra 60'erne.



Den orginale kommer lige her os:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar