onsdag den 27. oktober 2010

Laaaang efterårsferie

Det er utroligt så meget længere ens ferie pludselig bliver når man først har haft en hel uges ferie, derefter har man som altid har fri mandag, ens time tirsdag blev aflyst, og forelæsningen onsdag er ligegyldig og man først skal møde torsdag klokken 13.
Dog bliver jeg rastløs af det. Jeg føler jeg har umådelig meget tid.
Så i går blev min foodprocesser taget frem, jeg fik den i studentergave men har ikke haft den i brug endnu, før i går.
I virkeligheden er en foodprocesser et køkkenredskab til meget dovne(eller meget travle) mennesker. Jeg besluttede mig for at bage boller i går, og når man har en sådan maskine ja så behøver man ikke at gøre noget selv. I hvert tilfælde blev det nogle okay boller. Har altid gerne ville bage en masse og kan rigtig godt lide det.
Næste bageprojekt står på pølsehorn. Tror jeg laver dem i weekenden eller næste mandag. Og så kommer min mor og Niels Otto i næste weekend på besøg, de skal også en tur til malmø men ud over det skal de også besøge mig. Nogle gange ville man gerne at København lå ligeså tæt på Mors som Århus, men ja nu har jeg jo selv valgt KBH.

På Fredag skal jeg til en housewarming hvor vi skal have en rigtig grim sweater på. Så her klokken 16 skal jeg ud og købe mig en rigtig grim en af slagsen. Det regner og blæser dog en hel del desværre så på med regntøjet. Gad vide om min cykel kan cykle igen.
I aften kommer en af vores veninder og laver mad med os, så skal vi måske have et lille glas vino :

Faktisk er farverne på dette billede rigtige, jeg har selv arbejdet lidt med skyggerne, men den grønne farve er skam rigtig nok - vi har en grøn lampe på vores spisebord i stuen. :)


Ovenpå skændes de igen. Det gør de tit her om eftermiddagen. Det er lidt ubehageligt at høre på. Hun råber virkelig højt. Nu stoppede de igen..

Jeg synes der bliver lavet mange uhyggelige musikvideoer som jeg ikke har lyst til at linke til herinde fordi jeg selv får det dårligt i maven.  Så dårligt får jeg det slet ikke i løbet af en film, der har jeg mere tid til at beabejde tingene, en musikvideo varer ca 3 min og videoen kan ødelægge sangen totalt.
Modsat er der nogle videoer som er så genialt lavet at de gør sangen federe eller at man faktisk husker sangen eller bandet. To af mine studiekammerater viste mig til en fredagsbar to videoer, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad sangene hedder.
Den ene var med en dansk band hvor to mennesker går rundt med der der dimser som hunde får omkring halsen hvis de har været syge, eller hvis de har tendens til at bide - eller hvad de nu bruger dem til.
Men de her to mænd går rundt i københavn med de dimser på halsen, og det er lidt sjovt at se hvor lidt man kan med dem om halsen og op over hovedet. Sidst i Videoen er de til fest hvor alle har de hvide dimser på. Det ser komisk ud.
Den anden musikvideo er filmen over to døgn - også mens de sover, det er fire mennesker i fire forskellige farver som bevæger sig rundt i en park, det er selvfølgelig spolet i for at få det ned til de kendte 3-4 min. Men de har været så gode at noget af sangen passer til deres mundbevægelser. Fantastisk.'
EN tredje video jeg kom til at tænke på er vist dansk - hov den kan jeg vist finde. Der er så mange detaljer man ikke først lige lægger mærke til, man ved ikke helt om man skal kigge på "hovedpersonen" eller baggrunden - f.eks "kunsten". Her er den: Tetris = Therapy



Nå Aftenens sang skal ikke være den ovenfor men snarere Denne: Jeff Richman - Kahuku. Love it. Min yndlingssang er godt nok My Old Room, men den er ikke til at finde andet end på hans plade One Two.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar