lørdag den 30. oktober 2010

Et godt menneske eller et mindre godt menneske og de rigtige og forkerte valg

Ja, at være et godt menneske det var det jeg skrev om den anden dag.
Da jeg så i går vælger at være det gode menneske og tager hensyn til en persons følelser. Sker der bare det at en bedste veninde ikke respektere de følelser.
Hvornår går grænsen, var det den rigtige beslutning jeg tog i går. Var det virkelig den rigtige beslutning.
Eller var den følelse var en dårlig undskyldning. Det er der man bliver i tvivl.
Jeg vælger at tro på folk, jeg har tillid til folk, jeg føler jeg er voksen og ansvarlig, og alligevel gør det til sidst ondt på en selv.
ER det gode menneske ikke altid et godt menneske. Er det gode menneske en som tager hensyn til sig selv frem for andre. Og derved sommetider gør sig selv ondt. Er det godt.?

Gjorde jeg det rigtige. Jeg var fuld, jeg kunne ligeså godt have taget den uforsvarlige beslutning.
På den anden side, hvis jeg havde taget den uforsvarlige beslutning, og jeg vidste det om den persons følelser, var jeg måske på lang sigt blevet ked af det. Så var det alligevel den rigtige beslutning.


Jeg er forvirret og har tømmermænd.
Det er utroligt så meget gerne man vil finde en at hygge sig med her i efterårets mulm og mørke
Jeg skal lige finde en sang, min altid lidt sørgelige sang som alligevel giver mig kræfterne tilbage.

1 kommentar: