torsdag den 28. oktober 2010

Spil Dansk Dagen

Anne Mie kan rigtig god lide spil dansk dagen i det hele taget, men især på P3.
I det hele taget er dansk musik jo bare super fantastisk. Vi burde hylde Dansk musik endnu mere. Jeg har lidt en princip som går ud på at hvis jeg står i Stereo Studie eller TP Musik og kun har råd til en Cd og valget står mellem et udenlandsk måske mere mainstream band og et dansk band, så vælger jeg den danske cd. Jeg har bare mere lyst til at støtte dansk musik og danske bands. Det lyder måske lidt hårdt, men hvis jeg har lyst til at have noget musik med mainstream mangesælgende USAsk musik, og har mulighed for at få det "gratis" så foretrækker jeg det, da jeg synes at de får nok kredit. De tjener jo penge på det ene og det andet og folk over hele verden køber deres musik. (stortset)
Men hvorimod Dansk musik, ja det er en hel anden boldgade, vi ved jo godt alle sammen at det er rimelig svært at leve af at lave musik i Danmark. Så hvis jeg kan støtte nogle fantastiske musikere, ja så gør jeg glædeligt det.
- Nok om det.
By the way, noget helt andet er at jeg stadig har meget mere lyst til at købe en decideret cd end at downloade musikken på Itunes f.eks. Det at få en lækker cd i hånden, med et lækkert indlægshæfte og nogle flotte billeder eller kunst, eller smuk lyrik. Man får mere lyst til at lytte til teksten når man kan sidde med teksten i hånden pakket lækkert ind i kreative farver og skrifttyper.
De bedste cd-covers er de som kun består af papir. Altså ikke de der plastik covers, men de som heltigennem består af papir og pap eller whatever. De dufter skønt og er bløde at røre ved. Mums.
Lige nu er Vinnie Who og Lucy Love i P3 og har hver valgt 5 danske sange hver.
Jeg ved ikke hvilket program de besøger da jeg som regel ikke hører radio om aftenen for tiden. OG det står ikke på p3s hjemmeside, den er ligesom gået kold på en eller anden måde.

Ihhh, men der er virkelig meget dansk musik som er så helt fantastisk for tiden. Der bliver lavet godt dansk musik nu til dags. Helt utroligt, der er så mange at jeg ikke overkommer at nævne dem.. Det fede ved de skønne danske bands er at man næsten helt sikkert får en god mulighed for at se dem live. lovelovelove..!

Nu skal jeg i seng, er super smadret. Så får vi lige Vinnie Whos 5 plads i hans liste i dag: Mumsesang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar