torsdag den 23. september 2010

Pilates, Information og Under Byen

Jeg er træt.
Spændende dag på Studiet hvor vi faktisk snakkede om Blogs.
Snakkede om hvordan de er blevet brugs hidtid og hvordan de bruges nu. At mange forskere bruger dem som en slags logbog til store opgaver eller projekter. Men også at nogle bruger det til at blive bedere til at formulere sig på, eller blive en bedre skribent. - jeg hører nok under disse. Vi nåede desværre ikke at snakke så meget om blogs som jeg gerne ville, men snakkede mere om netværksmedier og hvordan man var i fællesskaber og netværk. Vi snakkede selvfølgelig om Facebook og kom omkring Flickr. Men det handlede også meget om  stærke bånd og svage bånd man har i sin hverdag. Altså netværks og fællesskabsmæssigt. Men det var en meget spændende dag på Studiet, meget interessant læsning også.

Her til aften har jeg været til Pilates. Det var ikke helt så hårdt som sidste gang,  - men det kan jeg nok først mærke i morgen. Sidste fredag til fredagsbar på Studiet kunne jeg næsten ikke grine fordi mine mavemuskler sagde AV hver gang jeg spændte dem for at grine.
Men pilates er helt klart en træningsform jeg kan li. Det er styrke og smidighed, men på en dejlig måde, og også hård, Pyyh. Vores træner har lige født for 4 måneder siden så hendes mave hænger også lidt, og det gør at man også selv kan slappe lidt mere af. I forhold til hvis det var en toptrænet træner som havde vaskebræt, pyyh.  Men ja det er blevet helt klart for mig - Jeg er en PilatesPige..


Jeg har endelig fået flyttet adresse på Informationen. Så nu får jeg min daglige Avis, har dog ikke haft tid til at læse i den i dag. Godt det er weekend i morgen. + Jeg har lige fået ind med posten - Bogen "Jydens håndbog til overlevelse i København" - Skrevet af Jakob Vølver og udgivet ved Gads Forlag. - Jeg glæder mig sådan til at gå i gang med den. Og indtil videre ser den rigtig humoristisk ud, men dog også brugbar. We Like.
+ Jeg har via min lærer i Vidensmedier fundet frem til En rapport fra Medieudviklingen i DR. Det ser også ud til at være spændende og studierelevant læsning.
Så nu er jeg rustet til en rigtig hverdag i København, det bliver en god weekend:



Under byen spiller 27 nov i DR koncerthuset. Det skal jeg da vist lige ind og se.. Skal lige finde nogle der vil med. Jeg kan ikke engang huske længere hvor mange gange jeg har set Under Byen, men jeg kan blive ved, især når det er i koncerthuset....
Hver dag står jeg af med metroen netop ved DR Byen og Koncerthuset. Men jeg har endnu ikke været derinde og kigge eller været til en koncert. Så Under Byen er en god anledning.
Der er mange som ikke kan lide Henriette Sennenvaldts måde at være på. Men jeg har altid levet mig så meget ind i musikken og i stemningerne og i hende, at jeg synes det føles helt behageligt at hun er på den måde hun er...
Nogle fremstiller hende som skabet og egoistisk og ligeglad med publikum. Men hun lever sig så meget ind i musikken at nærværet bliver tættere. Det virker bare mere realistisk når vi snakker om den slags musik. Men hver sin smag. Nogle kan ikke lide hendes måde at være på, og andre elsker det.. :)

Aftens Sang er derfor Under Byen - Den her sang handler om at få det bedste ud af det:

Titlen var tidligere "Onkel" som den også hedder på linket. Det er endda en udgave med Danmarks Symfoniorkester, hvilket bare gør sangen endnu mere fantastisk.

Godtnat og Tak for i Aften. Jeg er for træt til at redigere eller skrive mere - selvom jeg har lyst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar