tirsdag den 24. maj 2011

Melancholia!!!

Jeg er forbløffet

Da jeg så Antichrist havde jeg det også mærkeligt indeni - men dette er noget andet!
Jeg føler jeg hviler i mig selv, på den anden side mangler jeg et eller andet, jeg vil mærke vinden( og har derfor åbnet vinduet på fuld hammer selvom det er koldt)

Det gør ondt i hjertet

Jeg sad bare med tårene da filmen sluttede, de trillede, på den smukke måde, ikke den der hulkende gråd, bare tårer der løb ned, og det var på en måde smukt.
tårene der fødtes i øjet, løber både stille, men også relativt hurtigt ned af kinden på en, forsætter stille og roligt ned ad hagen og løber ned ad halsen, hvorefter det ender ved ens kraveben og huden tager imod tårene og lader dem hvile og suger dem ind i huden.

Smukt

Det går op for en - som om at man ikke vidste det i forvejen - at livet, jorden, luften, verden, universet, planeterne, stjernerne, livet, døden.

Jeg har en helt speciel følelse, jeg kan ikke forklare det. Jeg føler jeg ved mere, end jeg vidste før, om mig selv. Jeg er klogere, jeg er ikke bange længere - i hvert tilfælde ikke på samme måde - men i morgen er følelsen sikkert væk. Jeg føler allerede at den glider ud af mit sind, ud af mit hjerte, ud mellem fingrene på mig.
Jeg har brug for at mærke verden.

Tomhed

..........................................................


Jeg skal se den film igen - snarest muligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar