onsdag den 2. februar 2011

Humør og Musik

Under Byen laver musik, som på så mange måder kan få mig i vidt forskelligt humør - men på en god måde

Der er de sange som er skrevet sådan at de får vrede op i mig, hvis jeg har lyst til at være vred og få vreden ud, ved jeg netop hvilke sange jeg skal sætte på.
Hvis jeg er ked af det ved jeg netop hvilke sange jeg skal bruge.
Hvis jeg er i et stille humør ved jeg netop hvilke sange jeg skal høre.
Eller hvis jeg bare sådan har lyst til lækker bas og sjove trommebeats.
Eller hvis jeg har lyst til at synge og gå amok.
Eller hvis jeg gerne vil tilbage til en tid der var engang.
Under Byen har bare en helt bestemt lyd, og nogle helt fantastiske tekster.

Lidt på samme måde som jeg har det med Björk. Hun er jo også utrolig alsidig og så alligevel så kan man jo altid høre når det er Björk. LOVE IT

Jeg husker at jeg fandt Björk og Under Byen indenfor et par år i folkeskolen. Længe længe siden.
Jeg var i netop det humør de sidste par år af min folkeskole tid.
Björk brugte jeg på det tidspunkt mest til at gå amok til, og få min vrede ud til.
Under Byen derimod brugte jeg til, at søge ind i mig selv og sørge for at få mine følelser ud.

Dette Under Byen nummer var det jeg satte på i dag her fra morgenen af. På en måde er det enormt trist og kan få en til at give op. Men så sætter teksten ind og man får alligevel mod til at følge lyset - det gode lys.
Jeg kan huske at jeg købte albummet Kyst engang jeg var på fyn, og i toget hjem til jylland blev jeg specielt fanget af dette nummer til at starte med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar