torsdag den 21. juli 2011

Jobsøgning og Björk

Jeg søger jobs, mange jobs.
Først var jeg kritisk i min jobsøgning, nu åbner jeg opslag på de mærkeligste deltids stillinger.
Derudover finder jeg flere og flere arbejdspladser som jeg skal sende uopfordrede ansøgninger til.

Så det er sådan set det hele dagen er gået med. At søge jobs, skrive ansøgninger og sende mails. Men også at få autosvar om at den ansvarlige er på ferie - de steder hvor jeg sender uopfordret - typisk.


Men hvem vil ikke ansætte dette søde ansigt som er både på mine ansøgninger og mit fantastiske cv:


Det er utrolig så god man bliver til at rose sig selv når man sidder og skriver ansøgninger og skal svare på hvad ens gode sider er, og hvorfor de skal ansætte en. Jeg tror helt sikkert det er en super øvelse for alle som døjer lidt med at tro på sig selv, man giver jo sig selv et selvværdsboost, det er godt for mig.


 Så hørte jeg denne sang i en reklame i tv, som har mindet mig om starten af mit studie. Den er skøn, og videoen er skøn:





Og SÅ er jeg jo en kæmpe stor Björk fan, og jeg glæder mig til at høre hele det nye album som helt sikkert er fantastisk og rammer hjertet. Sådan har jeg det i hvertilfælde med sangen Cosmogony, som gør mig eftertænksom og som gør mig følsom og måske lidt sørgmodig.
Og nu er der så endnu en grund til at ærgre sig over ikke at have en Iphone da hendes nye album Biophilia også fås som en app hvor der er alt muligt audiovisuelt. Mums ellers..
Jeg har desvære slet ikke fulgt særlig meget med i processen af denne nye cd, men jeg glæder mig til at købe den og sætte den på anlægget og bare sætte mig på gulvet og lytte. For der findes allerede en masse på youtube, men jeg vil gerne bare høre musikken i en god kvalitet. 
Men det er helt klart noget spændende hun har gang i - som altid. Hun er bare dygtig.

Og teksten - læg mærke til teksten også, det er bare fantastisk: 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar